tisdag 3 mars 2009

Lämningen

Åh...jag blir så frustrerad. Pappamannen ringde från skolan och det var inte lättlämnat idag precis. Lilleman hade bankat på hans händer hela vägen dit och väl där klädde Lilleman på sig lika kvickt som han blev avklädd. Jag fick prata med honom på telefonen...min älskling! Han ville verkligen inte gå in. Jag lovade iaf att hämta honom tidigare.
Tyvärr var det vikarie idag av alla dagar och när Pappamannen till sist bar in Lilleman i klassrummet föreslog hon glatt att han kunde ju "leka med de andra pojkarna". Suck...varför utgå från det? De har aldrig velat leka med honom och han sällan med dem. Lilleman gick åt andra hållet. Man blir faktiskt orolig. Har det hänt nått...eller har han bara fått nog?

11 kommentarer:

  1. Kändes idag som något hade hänt eller precis som du säger, gränsen var nådd. Blev rätt orolig. Han hotade med att gå hem. Även om jag inte tror han vågar sticka iväg på rasten så kan jag aldrig vara riktigt säker. Lilleman är en envis pojk.

    SvaraRadera
  2. Jag känner ju igen det så väl tyvärr och det är verkligen jättejobbigt när man måste tvinga iväg ett barn som verkligen inte vill till skolan, det gör verkligen ont i hjärtat.
    Jag känner även igen det med spelandet så väl som du skrev om längre ner, det är precis likadant här hemma att sonen blir arg och frustrerad när han inte får spela, ett spelschema lät som en bra ide tycker jag.

    "feather" från AFF

    SvaraRadera
  3. Det där med vikarier är ett aber, mina blir också jättestörda om det är vikarier och är det dessutom en dag som inte börjar bra så blir det ju nästan katastrof med det störningsmoment en vikarie innebär för våra speciella barn.

    Hoppas dagen flyter på någotsånär bra ialla fall.
    /Nettan (Paxelle från bokstavsbarnen)

    SvaraRadera
  4. Hej igen. Det är helt okej för mig att länka till bloggen. :)
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Oj vad jag kände igen mig här!!! Det där med spel har varit svårt här hemma, så mycket tjat och besvikelser kring det. Men vi har bestämt att L får spela 1 timme på lördag och 1 på söndag. Han blir så jäkla uppskruvad av att spela tv-spel, det blir inget bra!
    Hoppas att ni får hjälp. Är han under utredning er son?

    SvaraRadera
  6. Inte än...vi ska snart ha evk och efter det en basutredning i skolan...sen slussas man vidare till VITS och sen kanske HAB...så det dröjer nog...
    Spelschema har hjälp MYCKET här hemma redan första veckan.

    SvaraRadera
  7. Visst får du länka!!!

    SvaraRadera
  8. Hej!Har du någon mailadress, som du tycker det är OK att man mailar till, i ämnet...?:)

    SvaraRadera
  9. Du skrev tidigare om att ha ett specialintresse, men det måste inte alla ha. L har haft många olika i perioder. Det som är speciellt för honom är att han kanske går in mer i olika intressen, men de kan ju skifta. Alla Aspergare är ju inte likadana! Det finns många varianter. Min är helt otroligt social, pratar med allt och alla. Och är mycket ödmjuk och omtänksam! Det brukar inte stå i beskrivningar av Aspergers!

    SvaraRadera
  10. Du får gärna länka! :)

    Om det är en för stökig miljö för honom i skolan är det inte omöjligt att gränsen är nådd för honom. Vilket är hans bästa sätt att vila? Kan han få mer vila under dagarna/eftermiddagarna så att han orkar skolan bättre?

    SvaraRadera
  11. Nu har jag ordnat en mailadress man kan nå mig på!
    alfabloggaren@yahoo.se

    SvaraRadera