fredag 3 december 2010

Korta lekpass

Det gick jättebra igår med kompisbesöket. När jag mötte killarna gick de där och skrotade som barn gör på väg hem från skolan, babblandes. När jag gjorde dem sällskap blev Lilleman dock mer fokuserad på mig och kompisen tyster så jag skyllde snabbt på hundens sniffbehov och skickade dem i förväg hem...då kom de igång igen.
De spelade datorspel och jag försökte hålla dem avskilda från Storebror. Kompisen söker sig annars gärna dit. Efter spelandet försökte Lilleman komma med olika lekförslag...han var faktiskt mer aktiv än kompisen! Detta fick mig att känna mig lugn... barn är ju olika.
Kompisen ville gärna komma tillbaka...jag fick känslan av att det var spelet som lockade mest, men man får inte vara kinkig. Lilleman spelar ju gärna och spelet ger dem nått att prata om i skolan så det funkar fint för mig.

När vi berättade för hab om att vi börjat med kompisbesök och att vi tyckte 3 timmar var lagom för Lilleman så tyckte de att det lät jättebra. Efter tre timmar börjar han tappa fokus och kan börja komma till mig istället...börjar känna att han vill vara med ifred och göra vad han vill.
Hab föreslog att vi kanske tom skulle dra ner till 2 timmar, för att sluta när det är som roligast.
Det blir kanske lite blandat...det ska ju funka med vardagen med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar