torsdag 12 februari 2009

Mer läsning

Jag läser väldigt mycket nu om främst Aspergers och omkringliggande problem. Först för några månader sen genomsökte jag nätet men nu har jag gått över till böcker. Jag har läst Explosiva barn. Mycket bra bok som ömsom fick mig att nicka igenkännande ömsom dra en lättnads suck att vi inte har det så farligt ändå. Den rekomenderar jag starkt till alla som inte vet hur de ska förhålla sig till sina arga barn.
Sen läste jag i går ut boken En riktig människa. Den är skriven av en kvinna med egen diagnos och hon skriver om sin uppväxt. Shit...vad deppande. Hoppas verkligen inte Lilleman upplever omvärlden som hon gjort, men OM han gör det hoppas jag kunna hjälpa honom som tusan!

1 kommentar:

  1. Å en riktig människa har jag också läst.
    Det var hemskt med endå så kunde man inte sluta läsa den av den spänning hon varit med om.
    Fast jag har ju inte så mycket minne kvar, om vad den handlade om eftersom jag har så svårt att komma i håg vad jag läser och svårt att förstå, och alla svåra ord. Men det jag förståd var bra :)

    Nu måste jag hitta en ny bok, har lånat på bibblan men dom var inte bra så dom har jag slutat läsa. Får nog köpa böcker jag me, för på bibblan finns inte många som är bra.

    H/Sanna

    SvaraRadera